Ouahib Omri door tragisch ongeval overleden

6 maart 2017 21:00

beste SDZ'ers,
vandaag bereikte ons het zeer treurige bericht dat een speler van SDZ, Ouahib Omri, is overleden. Slechts 13 jaar oud. Nauwelijks te bevatten.
Wij wensen het gezin, zijn familie en vriendjes heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Bijgaand treffen jullie de brief aan die de schoolleiding van zijn voormalige lagere school aan de ouders van de leerlingen heeft gestuurd. Daarin staat ook een rekeningnummer waarop geld gedoneerd kan worden om de reis naar Marokko (de familie wil Ouahib daar begraven) mee te financieren.

We zullen namens SDZ een blijk van medeleven aan de familie sturen.

Beste ouders van de Theo Thijssenschool,

Zondagavond hebben wij te horen  gekregen dat een oud-leerling en de broer van drie leerlingen bij ons op school is overleden.  Ouahib Omri is door een tragisch ongeval om het leven gekomen. Ouahib heeft afgelopen zaterdag met vriendjes lachgas gebruikt. Zondag wilden zij dit nogmaals doen. Ze hebben toen butaangas gebruikt in de veronderstelling dat dit hetzelfde effect zou geven als lachgas. Dit is Ouahib fataal geworden.

Wij zijn intens verdrietig dat dit verschrikkelijke drama Ouahib en zijn gezin heeft getroffen.

De broertjes van Ouahib zitten bij ons op school en wij zullen de kinderen zo goed mogelijk opvangen op school. Op school hebben we alle kinderen uit groepen 7 en 8 persoonlijk op de hoogte gebracht van wat er gebeurd is. De kinderen zijn nu bezig om iets te maken voor de familie.  Bij de groepen van  de jongere broertjes hebben de kinderen ook de ruimte gehad om het hier met elkaar over te hebben. De leerkrachten op school zijn alert op de signalen van kinderen en zullen aandacht besteden aan het voorval en het gevaar. Als er behoefte is om te praten of vragen te stellen nemen we hier de tijd voor.

Als school zullen wij alles in het werk stellen om het gezin zo goed mogelijk op te vangen. Als jullie de ouders en de broertjes van Ouahib steun willen betuigen kan dat via school of via de mail. Wij zorgen dat alle post bij de familie komt. In de gang van de groepen en 7 en 8 zal er vanaf morgen een condoleanceregister liggen voor iedereen: leerlingen, ouders en oud-leerlingen.

Het gezin heeft aangegeven dat het hun grote wens is om hun zoon in Marokko te kunnen begraven. Helaas hebben zij hier de financiële middelen niet voor.  Wij willen de familie in deze moeilijke tijd hier in ondersteunen. Mocht u het gezin willen helpen door een financiële bijdrage te leveren dan is dit zeer welkom. Uw kunt de donatie voor het gezin overmaken op de rekening van de Theo Thijssenschool Amsterdam , rekeningnummer NL 94 RABO 0136843247 onder vermelding “voor de familie Omri”. Het staat u uiteraard volledig vrij om hier wel of niet een bijdrage aan te leveren.

Wij wensen het hele gezin veel sterkte en kracht met het verwerken van dit intense verdriet.

Namens het hele team van de Theo Thijssenschool,
Francesca Hand