Regels&afspraken

REGELS&AFSPRAKEN SELECTIETEAMS

Communicatie De teamleider maakt een teamappgroep en informeert de ouders/spelers over alle teamzaken. Ook is de teamleider het directe aanspreekpunt voor de ouders/spelers. Als ouder(s)/spelers en teamleider er samen niet uit komen, neem dan contact op met de HJO: [email protected] (onderbouw), [email protected] (bovenbouw). Is er sprake van ongepast gedrag, dan kan de Commissie Goed Gedrag worden ingeschakeld: [email protected].

Trainingen Selectiespelers krijgen trainingen van gediplomeerde, ervaren trainers. Ze trainen in principe drie keer per week: twee teamtrainingen en een techniek/performance training. Keepers krijgen daarnaast een keeperstraining. In vakanties gaan de trainingen gewoon door, behalve in de kerstvakantie en in de eerste vijf weken van de zomervakantie. De laatste week van de zomervakantie wordt er getraind. Spelers dienen 15 minuten voor de training bij SDZ aanwezig te zijn en 5 minuten voor aanvang in sportkleding op het veld klaar te staan. Alle trainingen zijn verplicht. Trainingsdeelname wordt meegenomen in de beoordeling van spelers.

Aanwezigheid Van selectiespelers wordt verwacht dat ze bij alle trainingen zijn. Er kan niet te pas en te onpas worden afgezegd.* Als dat toch gebeurt, heeft dat consequenties voor speeltijd en/of plek in het team. Verzocht wordt dus om vakanties en weekendjes weg te plannen in de weekenden dat er geen competitie is, in de kerstvakantie en de eerste vier weken van de zomervakantie, zodat het team niet gedupeerd wordt. Mocht afmelden toch nodig zijn, dan dient dit ruim van tevoren bij de trainer/leider te gebeuren (en niet via bijvoorbeeld de groepsapp). *Afwezigheid ivm ziekte of schoolzaken wordt
gerespecteerd. Wel wordt verwacht dat spelers huiswerk en andere voorbereidingen voor school zo plannen dat ze zo weinig mogelijk missen én dat ze de trainer van het team ruim van tevoren inlichten als ze toch een keer een training of wedstrijd moeten overslaan.

Blessures Als een selectiespeler langdurig geblesseerd raakt, kan besloten worden dat het voor de betreffende speler beter is om na de blessure eerst minuten te maken in een lager team.

Wisselbeleid Bij de onderbouw is het streven selectiespelers evenveel speeltijd te geven, maar dat is niet per definitie zo. Net als bij de bovenbouw kan het voorkomen dat sommige spelers vaker op de bank zitten dan andere. De trainer kijkt naar trainingsopkomst, inzet, positie, gedrag en hoe een speler in de wedstrijd zit.

Hygiëne Van spelers (vanaf JO13) wordt verwacht dat ze douchen na een training of wedstrijd.