Agenda ALV 6 juni 2023

Agenda ALV van SDZ

Datum:                 Dinsdag 6 juni 2023

Tijd:                      20.00 uur

Locatie:                kantine SDZ en Online (Let wel: digitaal géén stemrecht!)

Online link:         [wordt voor 1 juni aangevuld], voor online deelname, zie: instructies online deelname

Wie mag stemmen ?

Alleen leden hebben toegang tot de ALV.  Leden zijn: spelers, vrijwilligers die een structurele bijdrage leveren zoals teamleider, trainer, Technische Commissie en mensen die door het bestuur zijn benoemd in commissies zoals: tuchtcommissie, sponsor, wedstijdzaken enz.

Kun je niet bij de ALV aanwezig zijn, maar wil je wel je stem uitbrengen? Dan kun je een ander lid machtigen namens jou een stem uit te brengen.

Hoe machtig je iemand anders om voor je te stemmen ?

Het machtigingsformulier inclusief een kopie van ID dient meegenomen te worden naar de ALV.  Dit zal door een bestuurslid en een onafhankelijke derde gecontroleerd worden voor aanvang van de ALV.

Het moet voor zowel de leden als de volmachtgever als de gevolmachtigde duidelijk zijn waar wel en niet op gestemd kan worden en als de volmachtgever dat wenst, ook wat zijn stem dient te zijn. Een wettelijke vertegenwoordiger van een minderjarig kind hoeft geen machtigingsformulier in te leveren voor zijn/haar kinderen. Zij/hij is automatisch gemachtigd voor zijn/haar kinderen.

Ieder kind is lid, de aanwezige ouder is alleen de vertegenwoordiger en mag voor ieder kind stemmen. Daarnaast mag ieder kind nog een machtiging van een ander hebben. Is een kind 18 jaar dan is hij/zij zelf lid en mag niet een ouder namens zichzelf sturen.

Sponsoren zijn geen leden, maar stakeholders/externe partijen (zie ook definitie van ‘lid’ eerder in de tekst).

Eén gevolmachtigde mag maximaal twee stemmen uitbrengen. Dit brengt mee dat als de gevolmachtigde ook voor zichzelf wilt stemmen, hij/zij voor maximaal 1 volmachtgever mag stemmen.

Agendapunten

Opening & Agenda