Handleiding registreren & inschrijven op diensten

Handleiding

Registreren als vrijwilliger en inschrijven op diensten:

Stap 1: we beginnen met het registreren op de website voor een verenigingstaak, of, als je dat al eens eerder hebt gedaan dan kun je deze stap overslaan en meteen inloggen. Ga hiervoor naar de SDZ website.

Als je kiest voor registeren vul je een emailadres en wachtwoord in en ontvang je een email om de registratie af te ronden. Daarna kun je inloggen.

Stap 2: bij het registreren kun je bij ‘instellingen’ iets meer informatie invullen over jezelf. Dat is nodig om jezelf op taken in te kunnen schrijven. Klik op ‘instellingen’

en vul onder Vrijwilligersinstellingen in ieder geval je voor- en achternaam in, plus je geboortedatum. Je kunt eventueel een taak aanvinken waar je voorkeur naar uitgaat zodat je daar automatisch aan toegewezen kan worden.

Als je vrijwilligerstaken uitvoert voor een familielid (bijv. een kind) dan klik je onderaan de pagina bij Familie instellingen op ‘voeg persoon toe’ en vervolgens vul je de gegevens in van het familielid waarvoor je taken uitvoert. Nu klik je links onderaan op wijzigen en je registratie is afgerond.

Let op, de registratie moet door SDZ nog worden gecontroleerd en goedgekeurd. Dat duurt op werkdagen niet langer dan 24 uur. U kunt dus de volgende werkdag gaan inschrijven op taken.

Inschrijven op een taak:

Stap 3: klik, als je weer op de website terug bent op Planning.

Stap 4: je bent nu in de online agenda met de taken waar je op in kunt schrijven. Met de pijltjes naar rechts (en naar links) kun je de dag selecteren waarop je een taak wilt uitvoeren.

Stap 5
: selecteer de taak waarop je wilt inschrijven. Dit doe je door erop te klikken. Vervolgens krijg je meer informatie over de taak te zien. Indien je niet (meer) bent ingelogd krijg je de melding dat je nog niet ingelogd bent. Door op het woordje ‘hier’ te klikken kom je weer bij het inlogscherm:

Stap 6: je komt nu in een invulscherm waar je óf kunt inloggen (als je al een keer een inlog hebt aangemaakt voor de SDZ-site), óf je kunt registreren (zie daarvoor het begin van dit document).

Stap 7: er is nu een knop bij de taak bijgekomen ‘plan jezelf in’.

Klik op deze knop en je ziet dat je bent ingepland voor de taak. Je krijgt 3 dagen van tevoren via email een herinnering dat de taak eraan zit te komen.