Zonnige zaterdag bij SDZ

Live vanaf sportpark Transformatorweg het wekelijkse verslag van onze razende zwart witte reporter Rogier over het wel en wee van ons aller SDZ.
Deze week in de SDZ Nieuwsflits:

Een zonnige zaterdag bij SDZ
Voetbalverstand langs de kant en een broodje hete kip

Razende reporter Rogier is deze zaterdag weer vroeg uit de veren om verslag te doen van het wel en wee van de mooiste amateurclub van Amsterdam SDZ. Meteen al bij het betreden van sportpark Transformatorweg springt de energie op het sportpark in het oog, vrolijke kinderen die op hun fiets springen na weer een fijne wedstrijd, het dagelijks bestuur dat vanuit de bestuurskamer vrolijk staat te wuiven naar iedereen die langsloopt, ze hebben blijkbaar net een vruchtbare vergadering achter de rug.

Wat hebben zij allemaal besloten vraagt u zich wellicht af? Uw reporter sluit niet uit dat hij binnenkort aanschuift bij dit bestuur om hen nader aan de tand te kunnen voelen over SDZ en haar mooie toekomst. Over voetbal, visie, aandacht voor een ieder, over samenwerking, bundeling van kennis en een strakke organisatie. Hup SDZ. Want Samenwerken Doet Zegevieren.

Op de hoek van veld 1 staat een karrenvracht aan voetbalkennis te praten over de eerste helft die JO17-1 (7e divisie) zojuist speelde tegen DTA Fortius. Ruststand 1-1. SDZ moet winnen om de kop positie over te nemen, “Fortius speelt met 4 man voorop, betekent dat ze 1 op 1 spelen maar dan moet die nummer 6 wel doorschuiven”. “Ja eens maar dat betekent ook dat als de rechtsback mee op komt die 8 zijn positie moet overnemen en dat doet hij niet consequent. Dan loop je aan tegen een overtal”. “Maar ik vind dit wel een goed team hoor, daar moeten we zuinig op zijn. He Rogier, ga jij zo eens even een interview doen met een speler. Moet in het zonnetje gezet worden”.

Rogier staat even stil en geniet van de bevlogenheid, het overleg en niet te vergeten de heerlijke winterzon. Prachtig dat club-icoon Jan Stoopendaal daadwerkelijk de functie van interne-scout is gaan vervullen. Dat SDZ kan profiteren van zijn kennis, ervaring en niet te vergeten van zijn verhalen die teruggaan tot ver in de vorige eeuw. En fijn dat dit overleg langs de lijn plaatsvindt met nieuwkomer Richard Meijer en de 2 ervaren TC-leden Johan Stravers en Marco van Dam. Hier staan liefhebbers die hun kennis en passie delen en elkaar de mening gunnen. Alles voor de club en het zwart-wit gestreepte shirt. Alles voor het voetbal.

De pauze benut uw reporter even om een broodje hete kip te bestellen. En daar is helemaal niets aan gelogen want er is een broodje, er is kip en het broodje kip is behoorlijk heet. Was eerst even zoeken welke broodjes er zijn vandaar dat razende reporter Rogier voorstelt om een aparte Suri toonbank te plaatsen met een duidelijk bestellijst. Want dan vliegen die heerlijke broodjes kip straks tok-tok de kantine uit. Een spaatje om de sambal mee te blussen en met gezwinde spoed naar buiten want de tweede helft staat op punt van beginnen. Een spannende tweede helft, een prachtige 2-2 van SDZ na een lepe voorzet van de rechtsbuiten maar het mag niet baten. Met de eindstand 2-4 blijft SDZ op de tweede plaats. Volgende week weer een wedstrijd.

Aansluitend aan deze wedstrijd op veld 1 de kraker in de 6e divisie tussen ons 18-1 en de jongemannen van DEM uit Beverwijk. Er staat lijfsbehoud op
het spel voor de zwart-witten die een heel behoorlijke eerste helft spelen. Uw razende reporter moet na 40 minuten weg want de huishoudelijke plicht roept. De pannen moeten op het vuur, de piepers moeten gejast want Rogier heeft wat hongerige monden te vullen.

Het was een fijne zaterdag op Sportpark Transformatorweg. Tot de volgende week lezers, ijs en weder dienende.

TC.jpeg

Ook in de SDZ Nieuwsflits?
SDZ nieuwtje? Iemand in het zonnetje? Mail naar Rogier's Tip Top Tiplijn: [email protected]