Plaatsingsbeleid

Wanneer kan een aspirantlid doorstromen naar een regulier team?

Plaats in de reguliere teams is beperkt. Bij de JO8 (zowel meisjes als jongens) is jaarlijks plaats voor ongeveer 60/70 nieuwe spelers.

Bij de JO9 t/m JO18 is slechts plaats voor nieuwe spelers als er vanuit de reguliere teams spelers opzeggen.

Aspirantleden die goede opkomst, inzet en gedrag vertonen en er in hun voetbalontwikkeling aan toe zijn, kunnen volgens onderstaande regels regulier lid worden:

• Zeer talentvolle kinderen krijgen voorrang (mits goed genoeg bevonden voor een selectieteam en uitsluitend met goedkeuring van een HJO)

Als spelers niet in een selectieteam komen gelden onderstaande regels:

• Kinderen van ouders die op structurele basis belangrijke vrijwilligersfuncties bij SDZ willen vervullen krijgen voorrang.
  • Meisjes krijgen voorrang zolang er minder dan 10% meisjes per leeftijdscategorie lid zijn.
  • Broertjes/zusjes van kinderen die al lid zijn van SDZ krijgen voorrang.
  • Kinderen die langer dan een seizoen aspirant-lid zijn krijgen voorrang.
  • Kinderen woonachtig in postcodegebieden het dichtst rondom sportpark Transformatorweg (1014) krijgen voorrang.
  • In bijzondere gevallen kan het bestuur beslissen van deze regels af te wijken.

Daarna wordt eventueel door middel van loting bepaald wie er nog meer overgaat van aspirantlid naar regulier lid.

Het aspirantlidmaatschap is dus nog geen garantie voor het reguliere lidmaatschap!

--------
Let op: Wie lid wordt van SDZ conformeert zich daarbij aan de SDZ normen en waarden. Dat betekent onder andere dat je aanwezig bent bij de trainingen en - als dat onverhoopt een keer niet lukt- dat je minstens 24 uur van tevoren afzegt bij de trainer.
Voor een compleet overzicht van onze normen en waarden zie ook Gedragscode