SDZ heeft de KNVB status Lokale Jeugd Opleiding weer terug!

26 maart 2024 13:30

Het Kwaliteit- & Performance Programma is het model van de KNVB en NMC Bright (sportadviesbureau) om verenigingen te ondersteunen met (voetbaltechnisch) jeugdbeleid. Het richt zich op het doorlichten en ontwikkelen van jeugdopleidingen, waarbij clubs een certificaat kunnen behalen op één van de vier ambitieniveaus (lokaal, regionaal, nationaal of internationaal). Het geeft clubs handvatten en concrete aanbevelingen om de jeugdopleiding verder te verbeteren. Het programma bestaat uit vier stappen:

LJO.jpg

Sinds vorig seizoen was de status van LJO verlopen en was het helaas nog niet gelukt om opnieuw aan de eisen van de LJO status te voldoen. De afgelopen maanden is er hard gewerkt om deze status weer opnieuw te verdienen. En dat is dus inmiddels gelukt! Vorige week ontvingen we het verlossende woord van NMC Bright dat SDZ wederom  gecertificeerd.

Uiteraard gaan we als club gezamenlijk verder werken aan de verbeterpunten en aanbevelingen.

Benieuwd welke clubs hebben deelgenomen aan het Kwaliteit- & Performance Programma? En welke status deze clubs hebben? Klik dan snel op het KNVB logo hieronder.

KNVB.png

Wist je dat SDZ in mei 2016 al vooruitstrevend was en, toen als enige club in Amsterdam werd gecertificeerd met de status LJO (Lokale Jeugd Opleiding) Voor meer informatie klik op het voetbalpiramide logo hieronder.

LJO.jpeg