SDZ bruist van de groene energie

10 april 2024 20:00

Wat gebeurt er toch allemaal bij a.v.v. SDZ aan de Transformatorweg? De Telegraaf kopte eerder deze maand al - SDZ barst van de energie - daar kunnen wij aan toevoegen, inderdaad maar SDZ bruist ook inmiddels van de groene energie. The Green Team van SDZ voegt de daad bij het woord en is in een swingende commissie druk doende om SDZ klaar te stomen voor de toekomst.

Daarnaast is de nieuwe Business Club van SDZ ‘hot’ en melden zich dagelijks nieuwe leden aan, niet alleen commerciele bedrijven maar ook organisaties als Life Goals Amsterdam en de John Blankenstein Foundation hebben zich gemeld. En daar is SDZ ontzettend blij mee.

The Green Team
Heel concreet, er liggen zonnepanelen op het dak en het terugleveren zal binnenkort beginnen. Het team is druk bezig met isolatie van de verwarmingsleidingen, het vervangen van boilers. Ze voert de druk op bij de gemeente om de verlichting op velden 2 en 3 te vervangen door LED
verlichting. Binnenkort wordt het terrein ‘vergroend’ met plantenbakken en bloemzaden, tuinliefhebbers kunnen zich melden om hieraan mee te werken. Want wat is er mooier dan vlinders op de lat van veld 1. Op dat zelfde veld 1 heeft de LED verlichting al een besparing gerealiseerd van 30-40%. De vloer van de kantine gaat geïsoleerd worden, er komt dubbel glas.

Business Club
SDZ mocht de afgelopen maand een kleine 30 nieuwe leden verwelkomen. Naast de bestaande partners als Haverhals, Jumbo, Kaasland, de Pizzabakkers, Adams, de Gouden Reael en KAV kwamen kleinere organisaties die veelal werkzaam zijn in de buurt en zich met enthousiasme
verbinden aan SDZ. Het zou mooi zijn als jullie als SDZ leden een kijkje nemen op de websites van de organisaties en bedrijven. Ga je verjaardag vieren in Bar Hout, ga sporten bij Kracht Amsterdam waar oud en jong zich thuisvoelt en waar anders gesport wordt dan in reguliere sportscholen. Wil je naar Zuid Afrika, kijk op de site van Mr Good Life - Jos van Krimpen.

En wat fijn dat Stichting Life Goals Amsterdam nu lid is van de SDZ Business Club. Life Goals zet de kracht van sport in want sport zorgt voor een gezonder en vitaler leven en kan de vonk zijn die zorgt voor nieuwe energie en zelfvertrouwen. In Nederland zijn ruim 1,3 miljoen mensen in kwetsbare posities die niet of nauwelijks sporten. Denk aan kwetsbare jongeren, mensen in de GGZ, dak- en thuisloze mensen of vluchtelingen. Terwijl sport juist voor deze mensen het verschil kan maken. Life Goals ontwikkelt sociale sportinitiatieven speciaal voor deze doelgroepen.

En met heel veel plezier verwelkomen wij de John Blankenstein Foundation. John Blankenstein was in de jaren tachtig en negentig een van de beste scheidsrechters op de Nederlandse velden. Hij werd door veel voetballers geprezen om de manier waarop hij wedstrijden leidde. Hij floot op het Europees kampioenschap van 1992 en de finale in de strijd om de UEFA Cup tussen Juventus en Borussia Dortmund. Hij stond ook op de lijst voor het
wereldkampioenschap van 1990. Wereldvoetbalbond FIFA nam de voordracht van de Europese voetbalbond UEFA echter niet over en hij greep ook naast de finale van de Champions League. In beide gevallen speelde de geaardheid van John (die er nooit een geheim van maakte homoseksueel te zijn en daarmee voorop liep in de voetbalwereld) een rol. Op 25 augustus 2006 overleed John Blankenstein. Twee jaar later, in 2008, richtte Karin Blankenstein de stichting op die de naam van haar broer draagt, om zo homo-emancipatie binnen de voetbalwereld vorm te geven.

Zoals steeds meer voetbalclubs draagt ook SDZ uit dat iedereen gelijk is ongeacht ras, gender en geaardheid. Iedereen is welkom bij SDZ, binnen SDZ is geen plaats voor homofobie. Daarom zijn we blij met de samenwerking met de John Blankenstein Foundation. En dit is pas het begin. Binnen alle geledingen van de club wordt heel hard gewerkt om SDZ weer de club te maken die het in potentie is. SDZ wil binnen en buiten het veld laten zien dat het een voorbeeld club is voor anderen midden in de samenleving. Met aandacht voor de breedtesport maar zeker ook voor de vele talenten die zich aandienen op onze velden. En met een vlaggenschip dat hoge ogen gaat gooien binnen Amsterdam, regionaal en wie weet op termijn landelijk. Sluit je aan bij SDZ en draag bij aan deze positieve ontwikkelingen, kom bloemen planten, pak de verfkwast, word lid van een commissie of wordt sponsor business club lid. Spring op de wagen die SDZ heet en rijdt mee naar een zonnige toekomst.