SDZ verwelkomt John Blankenstein Foundation als nieuw businessclub lid!

4 april 2024 16:15

John Blankenstein Foundation is toegetreden als lid van de snelgroeiende SDZ Businessclub. Karin Blankenstein zal namens het bedrijf aanwezig zijn bij de evenementen.

Omdat iedereen gelijk is ongeacht geaardheid. John Blankenstein was in de jaren tachtig en negentig een van de beste scheidsrechters op de Nederlandse velden. Hij werd door veel voetballers geprezen om de manier waarop hij wedstrijden leidde. Het Europees kampioenschap van 1992 en de finale in de strijd om de UEFA Cup tussen Juventus en Borussia Dortmund een jaar later behoren tot de hoogtepunten uit de lange carrière van Blankenstein. Blankenstein stond ook op de lijst voor het wereldkampioenschap van 1990. Wereldvoetbalbond FIFA nam de voordracht van de Europese voetbalbond UEFA echter niet over. John Blankenstein greep ook naast de finale van de Champions League tussen FC Barcelona en AC Milan. In beide gevallen speelde de geaardheid van John (die er nooit een geheim van maakte homoseksueel te zijn en daarmee voorop liep in de voetbalwereld) een rol Op 25 augustus 2006 overleed John Blankenstein. Twee jaar later, in 2008, richtte Karin Blankenstein de stichting op die de naam van haar broer draagt, om zo homo-emancipatie binnen de voetbalwereld vorm te geven. Zoals steeds meer voetbalclubs draagt ook SDZ uit dat iedereen gelijk is ongeacht ras, gender en geaardheid. Iedereen is welkom, binnen SDZ is geen plaats voor homofobie. Daarom zijn we blij met de samenwerking met de John Blankenstein Foundation.

johnblankensteinfoundationX2.png

Businessclub_Poster.png
voor ondernemers & professionals met een passie voor business & voetbal