Vacaturebank

Horecamedewerker

06-06-2021

Kantinemedewerker (kantinepool en losse diensten)

Over SDZ

SDZ is een club vóór en dóór de leden. ‘Samenspel doet zegevieren’ is ons motto. Samen zorgen wij voor een goed presterende en goed functionerende vereniging waar we als SDZ’ers trots op zijn.

Met ongeveer 1400 leden is SDZ één van de grootste verenigingen van Amsterdam. Het is een gezellige en hechte club waar de leden het goed naar hun zin hebben. Het hoofddoel van SDZ is om alle leden op een prettige, sportieve en aantrekkelijke manier te laten voetballen, ieder op zijn niveau. Om dit te realiseren, zijn er veel ondersteunende taken door vrijwilligers in te vullen. Bij SDZ is het uitgangspunt ‘iedereen doet wat voor de club’.

Doel van de functie

Draagt bij aan het goed functioneren van de kantine, ontvangt leden en gasten van SDZ gastvrij en draagt bij aan de opbrengsten van SDZ door verkoop van drank en eten.

De kantinemedewerker (kantinepool en losse diensten) wordt aangestuurd door de kantinemanager of kantinebeheerder (afhankelijk van aanwezigheid).

Aandachtsgebieden en activiteiten

Aandachtsgebied 1 - Kantinebeheer

• Bestellingen
    • Neemt bestellingen aan de bar aan.
    • Schrijft bestellingen voor de keuken op en geeft deze door aan diegene die ze bereidt.
    • Pakt en/of maakt (koffie, thee, drank etc.) de bestelling en rekent deze af. Volgt hierbij de checklist en de werkinstructies.
    • Bereidt eten volgens de checklist en werkinstructies.
  • Schoonmaak kantine/keuken
    • Zorgt ervoor dat de kantine en het terras er de gehele dag verzorgd uitzien en er achter de bar en in de keuken hygiënisch gewerkt wordt. Zorgt dat kantine en bar/keuken aan het einde van de dag opgeruimd worden achter gelaten. Volgt hierbij de checklist en werkinstructies.

Aandachtsgebied 2 - Vastlegging en communicatie

• Communiceert vriendelijk naar klanten en bewaakt de goede sfeer en klimaat op de club.
  • Communiceert tijdig naar de kantinemanager/beheerder over de voorraad.
  • Communiceert tijdig naar de kantinemanager/beheerder over andere bijzonderheden.

Specifieke kennis, competenties en kwalificaties

• Sociale vaardigheid voor het op een prettige manier samenwerken met andere medewerkers in de kantine en het bedienen van klanten.
  • Ervaring in de horeca is een pré, maar zeker geen vereiste.
  • Bekendheid met de Instructie Verantwoord Alcohol schenken (IVA) is een pré (gratis online te volgen)

Verwachte inzet

Kantinepool: minimaal twee uur per maand op een vast moment (in overleg vast te stellen)
Losse diensten: flexibel in te plannen op piekmomenten (tijdens drukke trainingstijden, wedstrijddagen, evenementen)

Gezien de geringe tijdsinspanning is voor deze functie in principe geen vrijwilligersvergoeding beschikbaar. Wanneer je minimaal een dagdeel (4 uur) per week beschikbaar bent, is een vrijwilligersvergoeding bespreekbaar.

Reageren op de vacature

* = verplicht